Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 26, 2011

makan raja buah kat padang kota

IOI
setelah beberapa hari en suami ckp nak makan durian.. akhirnya hari ni tercapai juga. Makan durian buffet RM12 satu kepala..makan tak ingat. Sebelum pegi makan..dah makan kat rumah, adik yang belikan. Memandangkan memang dah niat dr pagi lagi nak pegi makan durian buffet..walaupun dah makan pegi jugaklah :) sampai sana ada 2 gerai.. 1 gerai tu memang ramai org..sampai xde tmpat duduk.. sebenarnya kat situ lagi mahal RM15 satu kepala.

peace!!! ala danisha
durian yang kami makan ni isi kuning.. lazat tak tekata kalah kfc tu hehehe. Tapi kan saya pelik mcmana durianpun bleh ada nama..  yang kami makan ni IOI dan udang merah. Kalau kat kg ada nama gak durian nih.. durian sedap mcm durian kunyit & durian mas..isi kuning beb!. Apa yang sedapnya isi kuning? entahla sayapun tak tahu..bagi saya sume jenis durian sedap dan lazat... ada yang lemak manis ada yang tengik semuanya ada sedap yang tersendiri. Sesetengah org suka yang kuning.. ada yang suka durian tengik. Ada durian yang isinya tebal.. ada durian isinya nipis kalau selera saya memang sume saya kata sedap asalkan durian tu tak masam dan tawar!!!
ni la org yang kuat makan..

Makan buffet.. ada berani?? dah bersedia nak makan banyak2? hehehe tghari memang dah plan x makan lunch sbb nak bg perut kosong nak isi dgn durian je... hua ha ha. Hushhhh rasanya pertama kali dlm sejarah makan durian sebanyak ni.. sbb dah set kat mind "rugila kalau tak makan banyak" walaupun kalau durian kat kampung berlambak.. tapi tak pernah nak makan mcm ni.. sbbnya kalau kat kg FREE.. tapi tahun ni durian kat kg tak berapa menjadi tambahan lagi durian yang paling best dah mati sbb kena panah kat petir sebulan lepas.. sayangnya satu2nya pokok durian yang paling best! setan mana yg bertenggek kat pokok tu.. habis pokok duyan ayah mati...

Saya makan sampai saya rasa isi durian dah penuh kat dada.. sesekali ada rasa nak muntah.. rehat sekejap sambung lagi. Kami bertiga makan dalam 7.5 biji je.. dlm 11.25kg. Masa ni memang rasa dah xnak makan durian lagi dah tahun ni..tunggu musin depan plak.. ekekkeke tapi itu hanya rasa pada saat itu je.. esoknya bila lalu tempat makan tu rasa nak berenti lagi... dan makan lagi.. hua ha ha. Malam perut saya memulas penangan buah durian yang banyak dlm perut..tapi lepas letak minyak yuyi ilman kat perut rasa lega & boleh tido..

No comments:

Post a Comment