Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 16, 2012

Berilah aku peluang dan ruang..

kenapa ye.. terasa diri jauh dari Allah swt? terasa iman makin menipis.. terasa hati hitam legam penuh dengan titik-titik dosa.. kenapa??? kenapa menzalimi diri sendiri.. padahal sedar dan tahu semuanya akan menjerut diri sendiri. Sembahyang sekadar ala kadar... baca quran? jauh sekali. Ya Allah, kenapa hati ku tidak tetap imannya? apa harus aku lakukan sekarang... bagaimana mahu berubah.. betul ke berubah itu susah yang paling dan teramat susah? Ya Allah berilah aku kesempatan.. berilah aku hidayah yang berterusan.. tetapkanlah imanku..tunjukkanlah aku jalan dan landasan yang betul.. aku mahu menjadi hamba mu yang sentiasa ingatMu bukan sahaja waktu susah malah setiap waktu.. setiap saat..setiap ketika malah setiap nafas yang terhembus.. paling tidakpun ku ingin kembali seperti sewaktu masa dulu dan ingin menjadi lebih baik dari itu.

Ya Allah, lemahnya diriku tanpa bantuanMu, tolonglah hambaMu ini ya Allah... ku dahagakan hidayah dan pertunjukMu.. sudah lama ku tidak menadah tangan dan menyatakan padaMu aku insan kerdil..aku insan yang sangat memerlukanMu.

Ya Allah..aku cuba insaf.. tapi hakikatnya hanya sekejap saja..hati ku seperti batu. Keras. Ya Allah.. lembutkanlah hati ku.. bersihkanlah hati dari titik titik hitam itu... aku benci diriku sendiri, benci dengan hati yang keras ini. Aku yakin, aku masih belum terlewat.. namun aku tak kuat untuk melawan dengan diri sendiri.. ku perlukan Mu ya Allah.. hanya padaMu aku mohon pertolongan.. tunjukanlah aku jalan yang lurus sebagaimana Engkau tunjukan jalan pada orang2 yang Kau kurniakan nikmat kepada mereka...

No comments:

Post a Comment