Friday, March 14, 2014

Sia sudah
Kita jalin cinta
Bila hati selalu berbeda

Sampai kapan lagi
Aku harus menahan
Rasa kecewa di dalam dada

Seandainya kita masih bersatu
Tak mungkinkan menyatu
Walau masih ada sisa cinta
Biarkan saja berakhir sampai
Di sini

Tiada lagi yang ku harapkan
Tiada lagi yang ku impikan
Biar aku sendiri tanpa diri mu
Tiada lagi kata cintamu
Takkan lagi ku bersama mu
Biar ku simpan semua
Kenangan ku bersamamu

Thursday, August 16, 2012

Airmata Syawal


Sayu... hati ini makin sayup Rindu...
terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan

Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata

Duhai ayah bonda ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama
Jauh dari mata dekat dalam jiwa
Teguh kasihku tidak berubah


Dah 2 -3 hari cuba menepis perasaan sedih sbb tak balik kampung.. tapi semalam bila tengok parking kat bawah rumah makin lengan.. terdetik di hati..ooo dah ramai yang balik kampung.. hari ni bila dengar lagu raya kat radio..air mata mula gugur bercucuran... mak.. ayah... huwaaaaa.. sedihnya bila tak beraya dengan mak ngan ayah. Ingat ke tahun ni dah dapat control kesedihan maklumlah.. dah tua2 ni kan... tapi sama jugak... sayunya

Tuesday, August 14, 2012

Ramadhan kian berlalu

Ahamdulillah.. Allah beri kesempatan untuk berpuasa tahun ni, walaupun sarat kandungan 7/8 bulan.. tapi masih ada kudrat untuk berpuasa dan memasak untuk keluarga.. cuma rasa terkilan juga.. tak dapat menunaikan ibadat solat terawih.. ruginya. InsyaAllah masih lagi ada kesempatan untuk tahun depan.. amin

Wednesday, July 25, 2012

Hari ke 5 berpuasa

Ahamdulillah dapat jugak berpuasa.. walaupun perut kian membusung. Tapi makin hari terasa badan makin penat.. tak pasti dapat puasa penuh ke tak ramadhan kali ni.. InsyaAllah, jika Allah izinkan akan ku gagahkan jua memunaikan rukun islam ni.

Cuma.. nak memasakla rasa tak larat, takkan nak beli kat pasar ramadhan je.. tengok lauk pauk semua x lalu nak makan. Semalam 1st time tak masak dan beli kat pasar ramadhan.. habis RM30 jugakla beli itu ini.. tapi rasanya semua mcm hampeh..tak sedap langsung!! hai memang diorg ni nak cari untung semata2 bukan nak jual dengan ikhlas.. serius tak sedap!

Takpela.. nak tak nak kena masak jugakla kat rumah, walau goreng ikan je pun..tapi masih lagi sedap berbanding beli kat pasar ramadhan tuh.. semoga Allah beri kekuatan!

Hari2 nak masak jadi buntu jugak.. sbb tak ada idea nak masak apa.. dengan masa yang tak banyak..lebih kurang sejam setengah je perlu masak benda2 yang senag dah mudah je.. x boleh nak bergulai bagai.. simple2 je & ala kadar je.. kalau ikut tekak sendiri kalau dapat budu dan ulam pun dah kira sedap... ada ikan bakar atau ikan rebus..yummy memang menyelerakan. Tapi tak bolehla nak mkan mcm tu selalu.. kena jaga kesihatan jugak.. takut terlebih masin kang kena darah tinggi plak.. lagipun anak2 perlu makan jugak kan.. mesti masak untuk diorg jugak...

Tak sabar tunggu esok. Esok nak balik kg..dah mcm2 list ada kat dlm kepala ni.. nak mak masak. heheh.. ayam percik, solok lada, ikan bakar cicah air asam... dan macam2 lagi.. yahuuuu balik kampung ho ho ho balik kg

Friday, July 20, 2012

Ahlan wasahlan ya Ramadhan

Ternyata setiap kedatangan ramadhan hati berbunga2 dan pastinya tertanam pelbagai niat untuk menjadi hamba yang lebih baik.. ramadhan kali ni sangat berbeza.. pelbagai persoalan muncul samada boleh tak puasa penuh tahun ni? larat tak nak masak? anak2 nak makan apa siang hari? menu apa nak masak untuk berbuka puasa dan sahur? sempat tak nak masak? balik kerja pukul berapa??

Dan yang paling utama.... rajin ke tak nak buat solat terawih nih?? azam ramadhan setiap tahun.. nak habiskan 1 juzuk 1 hari mampu kah???

Mcmana ye nak jadi org yang kuat? orang yang bersungguh2.. org yang bukan hangat2 tahi ayam.. awal2 je rajin bila dah akhir2 terkulai layu.. selalunya saban tahun mcm tu lah.. MALAS jugaklah yang menang, selalu jadi org yang rugi sebab malas nih.

Ya Allah.. kuatkanlah semangat ku.. tunjukkanlah aku jalan.

Monday, July 16, 2012

Berilah aku peluang dan ruang..

kenapa ye.. terasa diri jauh dari Allah swt? terasa iman makin menipis.. terasa hati hitam legam penuh dengan titik-titik dosa.. kenapa??? kenapa menzalimi diri sendiri.. padahal sedar dan tahu semuanya akan menjerut diri sendiri. Sembahyang sekadar ala kadar... baca quran? jauh sekali. Ya Allah, kenapa hati ku tidak tetap imannya? apa harus aku lakukan sekarang... bagaimana mahu berubah.. betul ke berubah itu susah yang paling dan teramat susah? Ya Allah berilah aku kesempatan.. berilah aku hidayah yang berterusan.. tetapkanlah imanku..tunjukkanlah aku jalan dan landasan yang betul.. aku mahu menjadi hamba mu yang sentiasa ingatMu bukan sahaja waktu susah malah setiap waktu.. setiap saat..setiap ketika malah setiap nafas yang terhembus.. paling tidakpun ku ingin kembali seperti sewaktu masa dulu dan ingin menjadi lebih baik dari itu.

Ya Allah, lemahnya diriku tanpa bantuanMu, tolonglah hambaMu ini ya Allah... ku dahagakan hidayah dan pertunjukMu.. sudah lama ku tidak menadah tangan dan menyatakan padaMu aku insan kerdil..aku insan yang sangat memerlukanMu.

Ya Allah..aku cuba insaf.. tapi hakikatnya hanya sekejap saja..hati ku seperti batu. Keras. Ya Allah.. lembutkanlah hati ku.. bersihkanlah hati dari titik titik hitam itu... aku benci diriku sendiri, benci dengan hati yang keras ini. Aku yakin, aku masih belum terlewat.. namun aku tak kuat untuk melawan dengan diri sendiri.. ku perlukan Mu ya Allah.. hanya padaMu aku mohon pertolongan.. tunjukanlah aku jalan yang lurus sebagaimana Engkau tunjukan jalan pada orang2 yang Kau kurniakan nikmat kepada mereka...

Wednesday, July 11, 2012

Happy 4th Anniversary to my soul mate Mohamed Zamri Mohamed Nezuri

Hari ni genap 4 tahun kami di satukan.. alhamdulillah sehingga saat ini Allah telah berikan kami kebahagiaan dengan rezeki yang melimpah ruah dan kehadiran cahaya mata yang menjadi penyeri kehidupan berumah tangga.

Untuk suami tercinta.. terima kasih diatas pengobanan yang telah abang lakukan, terima kasih atas segalanya. Naa rasa tak dapat membalas segalanya... semoga Allah sahaja yang memberi ganjaran kepada abang. Terima kasih kerana sentiasa ada untuk naa dan anak2, abang letakkan kami di tempat yang paling utama.. 

Abang,
Maafkan naa sbb tak menjadi isteri yang baik untuk abang.. tidak menyempurnakan tugas naa sebagai seorang isteri, banyak permintaan abang naa abaikan.. abang mintak urut kakipun naa cakap naa tak larat.. semua tu alasan, sebenarnya naa malas... ruginya naa menolak pahala. Ooowhh naa akan cuba lagi menjadi isteri yang terbaik untuk abang. InsyaAllah.

Abang,
Marilah kita sama2 memohon pada Allah SWT semoga tetapnya iman kita kepadaNya, kepada rasulNya, supaya kita bukan hanya ingat pada Nya waktu susah saja.. semoga kita sentiasa mendapat pertunjuk dan hidayah daripadaNya.. semoga kita diberi panduaan dalam mendidik anak2 menjadi anak yang soleh dan solehah, berjaya dunia dan akhirat. Semoga Allah membantu kita dalam menguruskan kewangan dan hutang piutang kita.. dan semoga Allah memberi kita kesihatan tubuh badan... amin


    
rajin2la baca tafsir ni ye abang...
Selamat ulang tahun perkahwinan, semoga ikatan kasih sayang ini berkekalan hingga akhir hayat kita.. amin