Daisypath Anniversary tickers

Saturday, June 25, 2011

bosan dengan org yg perasan bagus

sebenarnya dah lama perhatikan kat seseorg ni.. nak kata saya tak suka kat dia pun tak jugak..cuma bosanje dgn sikap dia yang kebudak budakan.. sepatutnya saya tak boleh mcm ni..kalau saya bosan dgn seseorg..mesti ada orng bosan dgn saya jugak hehehe..kalau saya ckp dia perasan bagus..mesti ada org ckp gitu gak kat saya kan? tak gitu kak limah?

Takpelah saya nak jugak cerita..bagi memuaskan hati saya hehehe..dgn harapan lepas ni saya dah tak bosan dgn dia dan boleh menerima dia seada nya..semua insan ada kekurangan dia sendiri..dan saya sendiripun x cukup sempurna.. dan memang tak akan dapat memuaskan hati semua org, bagi kita dah cukup bagus..tapi bg org lain mungkin nampak jelek dan membosankan. Mungkin mcm tu lah terjadi kat dia kan..bagi dia apa yang dia buat/cakap tu ok je..tapi bagi saya tak ok..mungkin org lainpun rasa ok!!

Tapi bila nak bercerita tentang kekurangan org lain ni..terasa berada di depan cermin.. sayapun bukan bagus sangat!! banyak kekurangan..banyak jugak perangai buruk.. huwaaa ada org jelek tengok saya..ada orang menyampah tengok saya..ada org bosan dgn saya!! saya malas?saya kuat tido?saya tak pandai bersosial? saya cakap lepas? saya kedekut? saya lambat buat kerja? ok..saya mengaku. Saya minta maaf kalau kekurangan saya ni membuatkan org di sekeliling saya sakit hati..sakit mata..ataupun sakit kepala. Saya akan perbaikinya..sebaik yang mungkin..InsyaAllah.

ok berbalik pada dia yang saya bosan tadi..lepas ni saya akan menganggap itu adalah kekurangan dia.. jauh di sudut hati saya doakan dia berubah dan lebih matang! semoga dia berfikir panjang sebelum berkata2..sbb bukan sekali 2 dia bercakap tanpa memikirkan apa org akan akan fikir tentang dia..kadang2 ada org terasa..dan kadang2 juga menunjukan sifat buruk diri sendiri..

apa saya merepek nih? layanzzz sajelah

No comments:

Post a Comment